Stories, integrity for sale in Ukraine’s news media

Author: Oksana Grytsenko All articles by this author

More about Oksana Grytsenko

Sep. 13, 2012 22:47
215 159
Television journalist Natalia Sokolenko quit STB TV channel in protest of the station’s acceptance of money for PR stories disguised as news, or so-called “jeansa.” The station refused to comment on Sokolenko’s allegations.
Photo by Photo by Kostyantyn Chernichkin

Rarely is the subservience of journalists to politicians so blatantly exposed as when Ukrainska Pravda this month captured parliamentarian Valeriy Baranov giving orders to the allegedly independent newspaper Gorod (City) in Berdyansk.

Exclusive article

To support independent journalism in Ukraine and gain access to this Kyiv Post exclusive article, please subscribe.

A Kyiv Post digital subscription is only $1.15 per week - the price of a cup of coffee!

Why support us? There are five reasons to subscribe to Kyiv Post.

Learn More
Subscribe now

215 159

The Kyiv Post is hosting comments to foster lively public debate through the Disqus system. Criticism is fine, but stick to the issues. Comments that include profanity or personal attacks will be removed from the site. The Kyiv Post will ban flagrant violators. If you think that a comment or commentator should be banned, please flag the offending material.

comments powered by Disqus

Read more in {{sectionName}} section

All in {{sectionName}} section