KyivPost

Belarus bans opposition leader from election

Print version
Aug. 22, 2012, 7:15 p.m. | Russia and former Soviet Union — by Associated Press

Belarusian dissident Alexander Milinkevich addresses on February 2, 2011 participants at an international donors' conference in solidarity with Belarus in Warsaw.
© AFP

Associated Press

Associated Press

MINSK, Belarus — Election officials in authoritarian Belarus have banned a prominent opposition leader from running in the upcoming parliamentary elections.

A district election commission in the Belarusian capital, Minsk, alleged Wednesday that 15 percent of supporters' signatures Alexander Milinkevich submitted to get on the ballot were forged.

Milinkevich said the decision was triggered by the "fear" of President Alexander Lukashenko, who has ruled the nation of 10 million since 1994.

Lukashenko's suppression of the opposition has led some Western officials to dub him "Europe's last dictator."

Milinkevich, 65, lost a presidential bid to Lukashenko in 2006 in a vote the West condemned as rigged. The parliamentary election is set for Sept. 23.

The Kyiv Post is hosting comments to foster lively public debate through the Disqus system. Criticism is fine, but stick to the issues. Comments that include profanity or personal attacks will be removed from the site. The Kyiv Post will ban flagrant violators. If you think that a comment or commentator should be banned, please flag the offending material.
comments powered by Disqus

KyivPost

© 1995–2014 Public Media

Web links to Kyiv Post material are allowed provided that they contain a URL hyperlink to the www.kyivpost.com material and a maximum 500-character extract of the story. Otherwise, all materials contained on this site are protected by copyright law and may not be reproduced without the prior written permission of Public Media at news@kyivpost.com
All information of the Interfax-Ukraine news agency placed on this web site is designed for internal use only. Its reproduction or distribution in any form is prohibited without a written permission of Interfax-Ukraine.