KyivPost

Court cancels frequencies of feisty TVi, Channel 5

Print version
Sept. 2, 2010, 11:23 p.m. | Ukraine — by Olesia Oleshko

Young activists of a Ukrainian human rights organization stage a protest on June 25 in front the Kyiv central office of Ukraine’s State Security Service, a leftover from the Soviet KGB. In a clear-cut conflict of interest for many, the service is headed by billionaire media magnate Valery Khoroshkovsky. Dozens of journalists and social activists marched in Kyiv this month to denounce what they see as a return to media muzzling in the ex-Soviet country.
© (AFP)

Ukraine’s media landscape could be reshaped after Channel 5 and TVi, two small stations providing the last vestiges of independent television journalism, lost a dispute over their frequencies.
Announcement To Readers

Since 1995, the Kyiv Post has been the world's window on Ukraine. Please support the newspaper’s quality, independent journalism with a digital subscription. Subscribers receive unlimited access to all stories, archives and PDFs from the Kyiv Post's staff writers and news services.
More info.

12 months
1 month
$50.00Pay $20.00Pay
The Kyiv Post is hosting comments to foster lively debate. Criticism is fine, but stick to the issues. Comments that include profanity or personal attacks will be removed from the site. If you think that a posted comment violates these standards, please flag it and alert us. We will take steps to block violators.
Anonymous Sept. 3, 2010, 8:36 a.m.    

Fidel Yanuk's idea of media freedom and diversity is cloned from Castro's Cuban Supreme Democratic Socialist "Paradise on Earth" banana "republic"!

{# <-- parent id goes here
Anonymous Sept. 3, 2010, 8:40 a.m.    

There goes &quot;television&quot; ...its back to collective farms viewing entertainment and Yanukovych sitcoms. Well at least some of the commercials are creative.

{# <-- parent id goes here
Anonymous Sept. 3, 2010, 11:06 a.m.    

I applaude the courts decision. For much to long channel 5 has been a political platform without having the basic principle of &quot;Truth&quot; in much of its broadcast.

{# <-- parent id goes here
Anonymous Sept. 4, 2010, 5:57 p.m.    

Do you even know and understand what you are saying?

Do you seriously believe that a government should be able to grant or deny broadcast frequencies on the basis of whether an uneducated idiot like Yanukonvikt or a gangster sovok crook like Mr. Conflict-of-Interest-and-I-Don't-See-the-Problem Khoroshkovsky or Mr.-Conflicts-of-Interest-Are-Everywhere-Even-Though-I-Can't-Spot-Them-in-Other-Countries Lyovochkin like or don't like the content of the broadcasts?

Apparently, your idea of government is &quot;I want my Yanustalin TV - and nothing else.&quot;

{# <-- parent id goes here
Anonymous Sept. 8, 2010, 2:58 p.m.    

&quot;Channel 5 and TVi, two small stations...&quot; I'm laughing at this assertion. Both are belonging two Ukrainian/Russian &quot;ogigarchs&quot;, and both are satellite and cable TV broadcasters. Which means that the whole Ukraine can watch those channels! As to Channel 5, it was created by a special order of the former President of Ukraine, Victor Yushchenko back in 2005, and the legitimacy of formation of this channel is questionable. By having said all of this, I in no way belittle the danger of the court's decision in question.

{# <-- parent id goes here

KyivPost

© 1995–2014 Public Media

Web links to Kyiv Post material are allowed provided that they contain a URL hyperlink to the www.kyivpost.com material and a maximum 500-character extract of the story. Otherwise, all materials contained on this site are protected by copyright law and may not be reproduced without the prior written permission of Public Media at news@kyivpost.com
All information of the Interfax-Ukraine news agency placed on this web site is designed for internal use only. Its reproduction or distribution in any form is prohibited without a written permission of Interfax-Ukraine.