KyivPost

Longtime Naftogaz spokesman: In siding with intermediaries, officials betray national interests

Print version
Dec. 3, 2010, 1:43 a.m. | Ukraine — by Peter Byrne

Dmytro Marunych

SEE ALSO
Dmytro Marunych worked from 2004 to June 2010 as deputy head of the press office of state-run energy monopoly, Naftogaz Ukraine.
Announcement To Readers

Since 1995, the Kyiv Post has been the world's window on Ukraine. Please support the newspaper’s quality, independent journalism with a digital subscription. Subscribers receive unlimited access to all stories, archives and PDFs from the Kyiv Post's staff writers and news services.
More info.

12 months
1 month
$50.00Pay $20.00Pay
The Kyiv Post is hosting comments to foster lively debate. Criticism is fine, but stick to the issues. Comments that include profanity or personal attacks will be removed from the site. If you think that a posted comment violates these standards, please flag it and alert us. We will take steps to block violators.
Anonymous Dec. 3, 2010, 5:39 a.m.    

The hidden owner of ETG was Dmytro Firtash, an obscure Ukrainian businessman with little if any known assets.

Despite this disadvantage, Firtash received almost $300 million in credits from Russian banks for his company in 2003.

Read more:

http://www.kyivpost.com/news/nation/detail/91946/#ixzz17151I9aK

{# <-- parent id goes here
Anonymous Dec. 3, 2010, 11:42 a.m.    

Фото зачетное :) Нигде раньше не было совместного фото парочки Бойко-Фирташ.

{# <-- parent id goes here
Anonymous Dec. 3, 2010, 2:27 p.m.    

What a friendly interviewer. No hard questions for the interviewee. KP already has its point of view and all the interviewee needs to do is to confirm it. Eg:

KP: Do you think the objective of Ukraine’s current leadership is the total destruction of Naftogaz, and to play into Russia’s interests this way?

What a biased question. Personally I do think Yanuk's gov is a disaster, corrupt and only out for certain limited interests (and not necessarily Russian) but that doesn't allow for questions like these. No wonder there's a lot of accusations of bias against this paper.

{# <-- parent id goes here
Anonymous Dec. 3, 2010, 6:42 p.m.    

And pray tell... what other Ukrainian news organisation has even dared to report these issues?

I laugh when censors (and their apologists) cry bias!

They betray themselves...

{# <-- parent id goes here
Anonymous Dec. 3, 2010, 7:40 p.m.    

Poor Ukrainians- how badly they have been treated by the elected governments of their time.National benefits have been diverted to fill the bank accounts of scum.

{# <-- parent id goes here

KyivPost

© 1995–2014 Public Media

Web links to Kyiv Post material are allowed provided that they contain a URL hyperlink to the www.kyivpost.com material and a maximum 500-character extract of the story. Otherwise, all materials contained on this site are protected by copyright law and may not be reproduced without the prior written permission of Public Media at news@kyivpost.com
All information of the Interfax-Ukraine news agency placed on this web site is designed for internal use only. Its reproduction or distribution in any form is prohibited without a written permission of Interfax-Ukraine.