KyivPost

Media: TVi Channel's accounts released

Print version
Sept. 13, 2012, 11:19 a.m. | Ukraine — by Interfax-Ukraine

Mykola Kniazhytsky, TVi Channel director general
© Courtesy

The TVi Channel has received permission to continue its foreign-economic activities, the channel's director general, Mykola Kniazhytsky, told Channel 5.

"According to him, the Economic Development and Trade Ministry cancelled its sanctions," the TV channel said.

As reported, earlier Kniazhytsky said that the channel's foreign currency accounts were frozen.

"All of our foreign currency accounts have been arrested under a letter from the Economy Ministry, which is absurd and has no legal grounds," he told the Ukrainska Pravda online newspaper on September 12.

Kniazhytsky also said that the arrest had already been appealed against at the Ministry of Economic Development and Trade of Ukraine.

At the same time, he said that the channel had lost in court an appeal lodged by the State Tax Service regarding the reimbursement of Hr 9 million in tax debts. The channel won the case in a lower court.

On July 12, 2012, reports said that a criminal case had been opened against TVi Director Kniazhytsky. The tax police accused him of failing to pay Hr 3 million in taxes to the budget. Kniazhytsky said that he had already won all of the trials on this case and that he had paid all taxes. The tax police started checking the channel's documents, although Head of the State Tax Service Oleksandr Klymenko signed an order in April 2012 declaring a moratorium on media checks before parliamentary elections.

On July 27 the prosecutor's office cancelled an instruction on the opening of the criminal case against Kniazhytsky. Ukrainian President Viktor Yanukovych and Prosecutor General of Ukraine Viktor Pshonka ordered to check whether the criminal case was opened legally.

Kniazhytsky is eleventh in the party ticket of the united opposition.

In addition, on July 20, 2012, TVi Channel said that it had been disconnected from the cable networks of the Triolan trademark and that residents of 11 towns in Ukraine had been deprived of a chance to watch the channel. TVi linked this "with the pressure being placed on the channel."

The National Television and Radio Broadcasting Council refused to intervene in the settlement of the conflict, saying that the conflict between TVi and Triolan was commercial.

The Kyiv Post is disabling its online comment section due to an increase in trolls, violent comments and other personal attacks. Other news organizations worldwide have taken similar steps for the same reasons. The Kyiv Post regrets having to take this action. The newspaper believes in a robust public debate, but the discussion must be constructive and intelligent. For the time being, the Kyiv Post will allow comments on its moderated Facebook group https://www.facebook.com/groups/kyivpost/. The newspaper will consider hosting online comments again when circumstances allow. Thank you from the Kyiv Post.

KyivPost

© 1995–2015 Public Media

Web links to Kyiv Post material are allowed provided that they contain a URL hyperlink to the www.kyivpost.com material and a maximum 500-character extract of the story. Otherwise, all materials contained on this site are protected by copyright law and may not be reproduced without the prior written permission of Public Media at news@kyivpost.com
All information of the Interfax-Ukraine news agency placed on this web site is designed for internal use only. Its reproduction or distribution in any form is prohibited without a written permission of Interfax-Ukraine.