Certainly, this applies to Kyiv’s main television cable operator Volia, and its U.S.-based co-owners – equity fund manager SigmaBleyzer and Providence Equity Partners.

Volia announced earlier this month that TVi – arguably the last television channel openly critical of President Viktor Yanukovych’s administration – would be moved from the standard package to a more expensive premium one.  In contrast, oligarch-owned television channels with news programs that are friendly to Yanukovych’s rule, and the channel of Ukraine’s National Bank – itself headed by a presidential loyalist – have been kept in the basic package, which is third the price of the premium one.

The move will almost certainly decrease TVi’s potential audience. Currently, the number of subscribers of Volia’s premium package is around 80,000 – almost threefold less than the audience of the standard selection of channels. It’s the latest in the chain of bad news for the station that authorities are muzzling ahead of the Oct. 28 parliamentary election.

Exclusive article

Sign up or subscribe to view more articles.
See All Plans
$5.95
Monthly plan
Get unlimited article access, anytime, anywhere.

Subscribe
$60
Yearly plan
Access all the exclusive content on KyivPost.com and the complete online archive.
Subscribe
Advertisement

Add comment

Sorry, you must be logged in to post a comment.
Attention

Add a picture
Choose file
Add a quote
Attention

Are you sure you want to delete your comment?

Attention

Are you sure you want to delete all user's comments?

Attention

Are you sure you want to unapprove user's comment?

Attention

Are you sure you want to move to spam user's comment?

Attention

Are you sure you want to move to trash user's comment?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: