The infighting of old and new owners completely paralyzed the channel’s broadcasting as its journalists went on strike, rightfully demanding investigation and full disclosure about TVi’s ownership, no censorship and a pledge of management non-interference in editorial independence. 

Things turned from bad to worse when the information about the channel’s old and new ownership structure began to surface. 

Then the public found out that TVi’s old majority owner Kostantin Kagalovskiy chose to own the channel through Wilcox Ventures, registered in the British Virgin Islands, a tiny cluster of islands in the Atlantic Ocean with a population of a little more than 20,000 people considered one of the least transparent offshore jurisdictions. 

Exclusive article

Sign up or subscribe to view more articles.
See All Plans
$5.95
Monthly plan
Get unlimited article access, anytime, anywhere.

Subscribe
$60
Yearly plan
Access all the exclusive content on KyivPost.com and the complete online archive.
Subscribe
Advertisement

Add comment

Sorry, you must be logged in to post a comment.
Attention

Add a picture
Choose file
Add a quote
Attention

Are you sure you want to delete your comment?

Attention

Are you sure you want to delete all user's comments?

Attention

Are you sure you want to unapprove user's comment?

Attention

Are you sure you want to move to spam user's comment?

Attention

Are you sure you want to move to trash user's comment?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: