Share Tweet Pocket Add to Bookmarks
You're reading: The death of TV news in Ukraine

This was the wording with which the channel cut its cooperation with its Public Council, which lasted for just three months.

It seems that it wasn’t an accident that the word “censorship” crawled into the explanation. It’s pretty obvious that public councils have no power tools for imposing censorship. 

But considering that it was a top representative of the authorities – Serhiy Lyovochkin, head of President Viktor Yanukovych’s administration – who became a new co-owner of the channel, the word “censorship” in Inter’s official statement is much easier to explain. In Ukraine, people don’t buy TV channels for business reasons, but we will get back to that later.

Exclusive article

Sign up or subscribe to view more articles.
See All Plans
$5.95
Monthly plan
Get unlimited article access, anytime, anywhere.

Subscribe
$60
Yearly plan
Access all the exclusive content on KyivPost.com and the complete online archive.
Subscribe
Advertisement

Add comment

Sorry, you must be logged in to post a comment.
Attention

Add a picture
Choose file
Add a quote
Attention

Are you sure you want to delete your comment?

Attention

Are you sure you want to delete all user's comments?

Attention

Are you sure you want to unapprove user's comment?

Attention

Are you sure you want to move to spam user's comment?

Attention

Are you sure you want to move to trash user's comment?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: