Нове розслідування показало, що німецький журналіст, який багато писав про Росію та президента Владіміра Путіна, отримав сотні тисяч євро від пов’язаного з Кремлем олігарха.

Хто цей журналіст?

Це Губерт Зайпель, журналіст німецьких телерадіокомпаній ARD і NDR і один із небагатьох західних письменників, хто протягом довгих років безпосередньо контактував із Путіним і навіть особисто зустрічався з ним - за власними словами журналіста, «сотні разів».  

Advertisement

Що він написав?

Серед творінь Зайпеля, зокрема, такі книги, як « Путін: погляд на владу зсередини» (2015 р.) та «Влада Путіна: чому Європі потрібна Росія» (2021 р.).

Обидва твори зображують російського президента у вигідному світлі.

Зайпель також відзняв у 2012 році документальний фільм про Путіна, який транслювався на каналі NDR, а ще через два роки взяв у лідера РФ ексклюзивне інтерв’ю.

Трьох бізнесменів з Криму заочно будуть судити за співпрацю з росіянами
Більше по темі

Трьох бізнесменів з Криму заочно будуть судити за співпрацю з росіянами

Підозрювані забезпечували "Кримпатріотцентр" всім необхідним для проведення військового навчання громадян.

Хто йому платив?

За даними телекомпанії ZDF, Der Spiegel і німецького видання Paper Trailer Media (яке спеціалізується на журналістських розслідуваннях), він отримав загалом 600 000 євро за дві книги про Росію та її очільника через кіпрську компанію, пов’язану з Алєксєєм Мордашовим - олігархом, близьким до Путіна.

Advertisement

Мордашов, який володіє російською сталеливарною групою «Северсталь», потрапив під санкції з боку Сполучених Штатів, Європейського Союзу та Великої Британії після вторгнення Росії в Україну, повідомляє AFP.

Ці звинувачення є одним із епізодів викриттів, оприлюднених увечері у вівторок Міжнародним консорціумом журналістів-розслідувачів (ICIJ) на основі конфіденційних файлів компаній, які надають фінансові послуги та базуються на Кіпрі.

Що на це сказав Зайпель?

Відповідаючи на запитання журналістів ICIJ, він заперечив, що є «якимось агентом Путіна».

Але він визнав, що отримував гроші від Мордашова, додавши, що «його підтримка стосувалась виключно книжкових проєктів».

Advertisement

Він не сказав, скільки саме отримав від олігарха, але наголосив, що хоча він і отримав 600 000 євро, це не вплинуло на його неупередженість.

«Я завжди встановлював чіткі правові межі, які гарантували мою незалежність», – сказав він.

Раніше він взагалі заперечував, що брав гроші від росіян.

Що про це говорять його колеги-журналісти?

Ті з них, хто не отримує гроші від Кремля, зрозуміло, дуже обурені.

Заступник головного редактора німецької газети BILD Пауль Ронцхаймер написав у соцмережі: «Як журналіст і людина, я відчуваю лише презирство до такої поведінки Губерта Зайпеля.

«Зайпель дозволив, щоб його купив воєнний злочинець, ще й говорив таким журналістам, як я та інші, на різних ток-шоу, особливо після анексії Криму в 2014 році, що ми всі наївні, і що Путін багато в чому правий у своїй критиці НАТО тощо. Це настільки огидно, що навіть не знаєш, що про все це сказати».

Advertisement

А як щодо роботодавців Зайпеля?

Вони аж ніяк не радіють із цього приводу.

Йоахім Кнут - гендиректор громадського мовника NDR, який є частиною німецької національної мережі ARD - сказав: «Ми підозрюємо, що нас – і, отже, нашу аудиторію – навмисно ввели в оману. Зараз ми збираємося глибше розібратися в цьому питанні та розглядаємо варіант подання судового позову».

За словами очільника NDR, Зайпель зізнався співробітникам каналу, що отримав гроші від російського олігарха двома траншами в 2013 і 2018 роках на книги в рамках «спонсорських контрактів».

Але канал NDR заявив, що «вбачає в цьому значний конфлікт інтересів, який ставить під сумнів журналістську незалежність пана Зайпеля».

Advertisement

Коментарі (0)

https://www.kyivpost.com/assets/images/author.png
Напишіть перший коментар до цього!